Santa Clara üzerinden Havana’ya Dönüş ve Adios Küba

Viazul’u deneyimlemek için Trinidad – Santa Clara yolu iyi bir fırsat oldu. Tercih ettim çünkü hem Viazul Trinidad terminali tam şehrin içinde hem de otobüs hareket saati 14.00. Bu da bana Trinidad için daha fazla zaman verdi ✌️

Otobüs Santa Clara’ya Cienfuegos üzerinden gitti. Oysa internete baktığımda başka bir yol üzerinden gidecek diye algılamıştım. Böylece farklı yolları görmüş olacaktım. Belki başka hareket saatleri için geçerliydi bilemiyorum.

17 de terminale ulaştım. Hemen Che Guevara Mozolesinin olduğu devrim meydana gittim. Anıt mezar Che ve Bolivya’da öldürülen savaşçı arkadaşlarına ev sahipliği yapıyor. Fakat müze kapanmıştı.. Meydanı ve yemyeşil parkları dolaştım ve taksiyle otele geçtim 👌

Akşam yemek için hemen şehrin Meydanı’na gittim. Şahane bir meydan. Cıvıl cıvıl kuş sesleri Küba müziğine karışmış. Çok keyifliydi. Ve bu arabayla karşılaştım. Çocukları gezdiriyordu.

Çok yorgun ve hastaydım, 10 gibi otele döndüm. Ertesi gün de 9.30 daki colectivo ile Havana’ya doğru yola çıktım. Trinidad’a biraz daha zaman ayırma isteğim Santa Clara’ya çok çok az zaman bıraktı. Müzeyi, Tren Blindado ve Santa Clara Katedraline vakit kalmadı.

Havana’ya ulaştığımda öğlen olmuştu, hemen eşyaları eve bırakıp yine son bir tur atmaya eski Havana’ya yürüdüm. Fakat bu defa yağmurluydu ama nemin ve sıcağın gitmesi ve biraz kuru ve serin bir havanın gelmesi beni çok mutlu etti Havana’nın son gününde.

Geniş yemyeşil harika ağaçlarla donanmış meydanlarını, parklarını, havalı arabalarını, güzel yemeklerini, şahane içkilerini, yemyeşil yollarını, bayrağını, Che ve Fidel posterlerini, bembeyaz bulutlarını, Malecon’u, köşe başlarında karşıma çıkan sanat galerilerini, müziğini ve yeni dünyaya alışmaya çalışan rengarenk güzel Kübalıları tekrar görmek için bir gün tekrar yolum düşsün isterim. Bu defa İspanyolca bilerek gideceğim için 😀 daha iyi iletişim kurup Küba’yı ve Kübalıları daha iyi tanıma fırsatım olur umarım.

Adios Küba 👋

28 Ekim 2018

Yorum / Comment / Comentario

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.