Aralık Sürprizleri

Aniden şekillenen Kaliforniya gezim için Oaxaca’dan ayrılırken oldukça heyecanlıydım. Ardından da ne zaman nereye gitmek isterim sorularının cevaplarını bilmediğim için sadece gidiş bileti aldım… Bir gezgin olarak biletlerim hep gidiş benim. Akıştayım ✌️

2 arkadaşımla Santa Monica, Las Vegas, Büyük Kanyon, Antilop Kanyonu, Horseshoe Bend ve San Francisco gezisi için buluşmadan önce, birkaç gün bir arkadaşımın Aliso Creek’teki evine misafir oldum. Ev ortamında bulunmayalı çok olmuştu. Birlikte sohbet etmek, yemek yemek, gezmek, doğrusu çok mutlu oldum. Bir de üstüne Türk kahvesi.. Az Türk kahvesi gibisi yokmuş. 2 ay sonra ilk kahvem. Tadı damağından hiç gitmezmiş ve çok kıymetliymiş.

Sonrasında gezi arkadaşlarımla buluştum ve yüzlerce kilometre yol yaparak bu harika yerleri gezdik. Hava da çoğu zaman güneşliydi ve sıcaklık iyiydi. Arizona’ya girdiğimizde biraz serinlese de San Francisco günleri hariç genelde güneşliydi. Bu da keyfimize keyif kattı.

Las Vegas tarafından geldiğimiz için bu müthiş yerlerden en yakın ulaşımlı olan Grand Kanyon Batı girişi ve Skywalk ilk sırayı aldı. Grand Canyon West’in Hualapai Indian Tribal bölgesinde olduğunu ve Grand Kanyon Ulusal Parkı’nın bir parçası olmadığını, bu nedenle de giriş ücretinin Ulusal Park Giriş Ücretlerinden ayrı olduğunu öğrendik. Biletlerimizi aldık ve ring otobüslerle önce Skywalk ve sonra diğer bakış noktalarına gittik. Skywalk girişinde tüm eşyalarımızı, telefon ve kameralar dahil, kilitli dolaplara bırakmamız istendi. Fotoğraf çekmeye izin verilmiyor.

Grant Canyon West

Geceyi Flagstaff’da geçirip sabah erkenden Antilop Kanyon doğru yola çıktık. Kanyonlar gruplar halinde ve rehber eşliğinde ziyaret ediliyor. Her ikisini de bir gün içinde ziyaret edilebiliyor ancak Yukarı Kanyon’u ziyaret etmenin Aralık ayı için iyi bir fikir olmadığını öğrendik. En iyi bilgiyi de Yukarı Antilop Kanyonu tur operatörlerinden birinden aldık. Aşağı kanyonu ziyaret etmemizi önerdi 🍻 Aralık güneşinin Yukarı Kanyon için yeterince iyi olmayacağını söyledi. Biz de tavsiyeyi dinledik ve çok keyif aldık. Grubumuzda Yukarı Kanyon’u ziyaret edenler de vardı ve onlara da sormadan duramadık.. Ve onlar da kanyonda yeterince ışık almadığını doğruladılar.

Lower Antelope Canyon

Çıkış 😳

Horseshoe Bend

San Francisco da çoook şahaneydi. Embarcadero’nun ünlü iskeleleri, Ferry Building Marketplace, Coit kulesi, Union Meynadı, Golgen Gate Parkı, Pasifik Kıyısı, Lombard Caddesi, Bay Köprüsü ve Golden Gate Köprüsü…

Ne yazık ki çok bulutlu ve bazen yağmurluydu. Neyseki Napa Vadisi’ne gitmeye karar verdiğimiz gün, güneş kendini gösterdi, böylece çok daha keyif aldık ve dönüşte Golden Gate Köprüsü’nden geçip o muhteşem gün batımını yakaladığımız Baker Sahili’ne gittik.

Baker Plajı Günbatımı

San Francisco gezimizden sonra arkadaşlarım güneye doğru devam edip ardından eve döndüler. Ben de Guadalajara’ya uçmaya karar verdim, hem bir arkadaşımı ziyaret edebilecek, hem şehri gezecek hem de oradan Puerto Vallarta plajlarına gidecektim.

Ne yazık ki işler yolunda gitmedi. Guadalajara olmak hoşuma gitmedi. Şehir ya da hava kötü diye değil, bir sokakta yürürken telefonumu kaybetmiş (!) olmaktan dolayı keyfim kaçtı. Polisin bulması da imkansız görünüyordu. Güzel fotoğraflarım da gitti maalesef..

Ipadimle çektiğim Hospicio Cabanas fotoğraflarım ve yeni telefonumla çektiğim bir kaç fotoğraf Guadalajara hatıraları olarak kaldı.

Taksiler konusunda da uyarıldım. Herkes sokaktan taksiye binmememi söyledi, güvenli değillerniş. Uber’i kullanmamı önerdiler. Orada mutlu ve rahat değildim bu yüzden ayrılmaya karar verdim.

Guadalajara’daki zamanımın en güzel yanı, çok hoş bir arkadaşla tanışmam oldu. Aslında kuzenim bizi tanıştırdı. Benim geldiğim günün ertesinde Türkiye seyahati için yola çıkıyordu. Bu yüzden bir akşam yemeği için zamanımız oldu. Şehir, seyahatler, ipuçları, birçok bilgi hakkında bol bol konuştuk. Güzel bir restoranda da şahane bir yemek yedik. Guacamole ve micheladas olmadan olmazdı.

Diğer harika şey ise Casa Sabina’da tanıştığım arkadaşlarımdı. İyi ki oraya gitmişim bu güzel arkadaşlarla tanıştım. Yeni yıl gecesi onlarla birlikteydim ve yaptıkları şahane ev yemeğini birlikte yedik.

Ve şimdi buradan gitme vakti.

1 Ocak 2019 😎✌️

Yorum / Comment / Comentario

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.