Flores – Tikal – San Ignacio – Belice City ve Cancun’a Dönüş

Flores, Peten Itza Gölü’ndeki küçücük bir ada. Santa Elena’ya köprü ile bağlantısı var. Bu güzel kasabayı görüp, buradan Tikal arkeolojik alanına ve sonra da Belize’ye geçmeyi planladım.

Quetzaltenango’dan buraya otobüsle geldim. Silvana’nın yardımıyla Fuerte Del Norte otobüs firmasından biletlerimi aldım. 5 saatlik yolculuk Quetzaltenango – Guatemala City arasında rahat geçti. Terminalde otobüs değiştirildi, bu defa çift katlı lüks otobüsün alt katında seyahat ettim. Toplam 12 kişilik bir bölüm burası, her sırada 3 koltuk vardı, şoför arkasındaki sırada ikili, diğer sırada tekli. Ben son boş koltuğu seçmek zorunda kaldım, ikili tarafta ilk sırada, koridor tarafı. Aşırı soğutulmuş bir otobüs, WC ve wi-fi vardı. Telefonumda bağlantı kuruldu gibi görünse de bağlanamadım aslında. Zaten uyudum ve sabahın erken saatinde Flores’e ulaştım.

Flores’de bir gün

Flores’de çok sayıda tur şirketi var Tikal’a tur düzenleyen. Sabah erken saattaki turu tercih ettim. İkinci alternatif gündüz gitmek idi, sıcak olacağı için tercih etmedim. Üçüncü alternatif öğlen gidip gün batımında orada olmak idi, bu da cazip gelmedi, o günlerde hava bulutlu ve yağmurlu olduğu için. Eğer açık bir hava olsaydı bunu tercih ederdim. Dönüş için de 3 farklı saat verildi.

Adaya büyük araçlar giremiyor, köprüden hemen önceki alan bekleme yeri. Saat 4.30 otelimin önünde hazır olmam söylendi. Benim otelin önü buluşma yeri olsa gerek, toplam 7 kişi olmuştuk. Bizi almaya gelen kişiyle otobüse yürüdük. 20 kadar kişi de oradaydı. Hepimizi sıra ile bilet kontrolü yaparak otobüse aldılar, yola çıktık. 65 km.lik yol ancak sanırım 2 saati geçti ulaşmamız. Herkes kendi giriş biletini satın aldı ve arkeolojik alana girişimiz 8 i buldu. Hava kapalı ve nemliydi. Saat 10.30 gibi açıldı, güneş ortaya çıktı ve ancak o zaman daha keyiflendim, çünkü daha iyi fotoğraflar için güneş gerekli.

Belize

Flores, Belize sınırına çok yakın ve buradaki tur operatörlerinin bazıları Marlin Espadas otobüs bileti bazıları da Fuerte Del Norte otobüs bileti satıyor. Belice City’de hiç oyalanmayıp doğrudan Caye Caulker adasına (ve oradan San Pedro adasına) geçiliyor çünkü aslında buraya deniz tatili için turist geliyor. Ayrıca Belize City için güvenli değil deniyor ve de orada yapacak bir şey de yok. Flores tur operatörleri feribot bileti de satıyor.

Yabancı bir ülkeden başka bir yabancı ülkeye kara sınırı geçişini ilk defa tecrübe ettim.

Ben Marlin Espadas biletimi Green Monkey Hostel’deki acentadan aldım. Sabah kahvaltısı için 6.30 da hostele gelmemi söylediler, hareket saati 7.

9:30’da sınırdaydık. Bir adam otobüse bindi ve cebimizdeki Guatemala paralarını (Quetzal) Belize dolarına çevirmek isteyip istemediğimizi sordu. Cebimdeki son 7,5 Quetzali 2 Belize doları ile değiştirdim.

Sürücü bizden bütün eşyalarımızı almamızı ve pasaport kontrolden geçmemizi söyledi. Otobüs boş olarak sınırdan geçip, diğer tarafta bizi bekledi. Ben de bagajım konusunda yardım etmesi için dövizciden yardım istedim. Dövizci bana bir yardımcı olacak birini buldu, ben de ona cebimdeki 2 Belize dolarını verdim ✌️

San Ignacio, Belize City arası yol boyu;

Saat 12.30 civarında Belize City feribot terminaline vardık. Ben San Pedro’ya gideceğim için biletimi terminalden aldım. 1,5 saatten fazla bir feribot yolcuğu yaptık. Önce Caye Coulker, sonra San Pedro. 14’de otele eşyalarımı bırakıp hemen denize gittim. Hava serince, su soğuktu 🙃 ama mavinin bin tonu, muhteşem ötesi…

Ve San Pedro gün batımı…

Ertesi gün hava bozdu, bulutlar ve yağmur… Belize’de başka görebileceğim bir yer olarak San Ignacio’yu buldum. Ülkenin diğer bölgeleri için pek güvenli olmadığını okudum internette, özellikle yalnız gezginler için. San Ignacio zaten Guatemala-Belize sınırındaki kasaba. Marlin Espadas otobüsü ile San Ignacio’ya gidip, yol 2 saat sürdü, 2 gece – 1 gündüz orada geçirdim, ama yine yağmur…

https://www.sanignaciobelize.com/belize-iguana-project ziyaret ettim..

Projenin 2 havalısı 🦎🦎

Dönüşte, San Ignacio’dan Belize City’ye ve oradan Chetumal-Meksika’ya yine Marlin Espadas ile yolculuk… 2. sınır geçişim✌️

Belize’ye girişte ödeme yapmamıştık, ülkeden çıkarken, bir günden fazla kaldığım için 20 usd ödedim. Daha fazl bilgi için burayı ziyaret edebilirsiniz. http://www.bmabz.com/travel.html

Sonrası, ADO (Meksika’nın şehirlerarası otobüs şirketi) ile doğrudan Cancun havaalanına gidiş. Sabah 7 civarında havalimanına ulaştım ve 11.50’deki Bogota uçuş saatimi bekledim.

11 Şubat 2019 ✌️😎

Not: ADO gece otobüsleri ile seyahat ile ilgili olarak Yucatan ve Quintana Roo eyaletlerinde güvenli olduğu bilgisine ulaşmıştım.  Chetumal’dan doğrudan Cancun havaalanına otobüs olması benim için büyük kolaylık oldu.

Not: Cancun uluslararası havaalanında döviz bürosu olmaması çok ilginç.

Not: Hiç planlamadığım şekilde 3 kez Meksika’ya giriş yaptım. İyi ki Meksika vizesi değil, ABD vizesi almışım.

Meksiya’ya kara sınırından giriyorsanız ve gümrükteki 2 bankodan biri size uygun: Meksika’da ‘7 günden fazla’ kalışlar, ‘7 günden az’ kalışlar. 7 günden fazla kalışlar için ücret ödeniyor.

Yorum / Comment / Comentario

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.